Project | Openbaring Ruimte

Openbaring Ruimte is een project waarbij studenten van het MBO en HBO aan de slag gaan met de Openbare ruimte. Zij leren onder begeleiding van een kunstenaar om met hun omgeving in contact te komen, te bestuderen en om hun eigen stem te vinden waarmee ze op de samneleving kunnen reageren.

Jongeren leren samen met een kunstenaar op basis van een intuïtief onderzoek onder medemensen, een maatschappelijke behoefte te herkennen en een stem te vinden om zich in de maatschappij te mengen. De eindproducten van de studenten kunnen worden tentoongesteld op het fysieke kunstplatform West Site Story. Dit is een permanent podium dat speciaal voor dit project wordt gerealiseerd zodat de uitingsvormen van de studenten in de openbare ruimte en landingsplek hebben. Door het project komt de student in aanraking met andere leefsituaties en krijgt hierdoor meer toleratie en begrip.

De stichting is heel blij met de financiële ondersteuning die ze heeft ontvangen in de vorm van een subsidie van de Gemeente ‘s-Hertogenbosch, Fonds21 en het VSB Fonds.