Project | De Reporters

kids reporters den bosch in actie buiten

De Reporters vormen de jongerenredactie. Als reporters gaan leerlingen tussen de 12 en 20 jaar op school, in de wijk en binnen hun gemeente op onderzoek uit naar interessante verhalen en nieuws. Dit doen ze door te filmen, vloggen, foto’s te maken, podcast te maken en mensen te interviewen. Daarna plaatsen zij hun producties op hun eigen online platform op de site van De Reporters.

Op dit moment heeft Stichting Lopend Buffet de jongerenredactie vorm gegeven binnen de pilotschool ds. Pierson College. Daarnaast zijn er nu ook Reporters op het Van Maerlant College en gaat vanaf schooljaar 2023-2024 ook het Baanderherecollege uit Boxtel starten met De Reporters. Binnen Huis73 is de stedelijke jongerenredactie van de Stadsreporters gestart in de Mediawerkplaats. Komende tijd hopen we het project van De Reporters op te schalen naar meerdere steden in samenwerking met bibliotheken. Lets start sharing!

De stichting is heel blij met de financiële ondersteuning die ze heeft ontvangen in de vorm van een subsidie van de Gemeente ‘s-Hertogenbosch, Fonds21 en het VSB Fonds.